Rabu, 16 Julai 2008

MNRB Retakaful Beroperasi Sebagai Syarikat Retakaful

Sumber: UM Online - Ogos 2007
KUALA LUMPUR 2 Ogos – MNRB Retakaful Bhd., (MNRB) anak syarikat milik penuh MNRB Holdings Bhd. menerima lesen daripada Bank Negara Malaysia (BNM) untuk mengendalikan operasi syarikat re-Takaful pertama di negara ini.

MNRB Holdings Bhd. dalam kenyataan hari ini berkata, syarikat baru yang ditubuhkan pada 27 Disember 2006 dengan modal dibenarkan RM500 juta dan modal berbayar RM100 juta itu akan diterajui oleh Ismail Mahbob sebagai Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif.

“Ismail dipilih kerana memiliki pengalaman yang luas selama lebih 20 tahun dalam bidang insurans dan reinsurans di dalam dan luar negara dan akan dibantu oleh satu jawatankuasa Syariah dianggotai oleh ramai pakar dalam bidang-bidang berkaitan,” katanya.

MNRB Holdings Bhd. berkata, syarikat itu akan beroperasi berteraskan model yang menggabungkan prinsip Al-Wakalah dan Al-Mudhorabah dan disasarkan untuk menjadi pemangkin kepada pembangunan kepakaran profesional re-takaful di negara ini.

0 ulasan:

Tentang Blog Ini

Satu usaha untuk menyebarkan maklumat dan memberi kefahaman khusus tentang Takaful atau Insurans berasaskan Islam serta menyelesaikan isu dan kekeliruan berkenaannya di samping menyediakan produk dan perkhidmatan yang berkaitan.

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP