Ahad, 15 Jun 2008

Niat

Terkenang sebuah hadis Nabi junjungan Rasulullah SAW pernah bersabda:

إنما الآعمال بالنيات .... إلى آخره

Bahawa sesungguhnya setiap amal itu bergantung dengan niat...

Maka, jelas bahawa keikhlasan itu menentukan gerak kerja dan bagaimana hasil yang diperoleh dan sebaik-baik niat hanyalah dengan berpaksikan Tauhid yang bersandar kepada hubungan seseorang hamba dengan Tuhan yakni "Tuannya" melalui penyerahan mutlak serta ketundukan iman itu sendiri.

Sebenarnya, tidak akan terasa layak atau teringin bagi seorang hamba meminta sesuatu sebagai balasan kesan dari suatu perhambaan, pengabdian yang suci. BagiNyalah segala penciptaan dan urusan.

Saudara saudari, menjadi tanggungjawab saya memberitahu khabar gembira, menarik dari kemungkaran dengan sedikit ilmu dan kemampuan yang ada. Syukurlah, dengan pemberian ini saya dapat berda'wah melalui wadah Takaful, semoga yang hak akan mengatasi yang batil. Semuanya terserah pada saudara/ri untuk menilai dan membuat keputusan, apa yang penting saya tunaikan amanah iaitu mempromosi kebaikan dan meningkatkan ekonomi Islam umumnya.

Ketahuilah, dengan menyumbang dan berlindung melalui Takaful Ikhlas, saudara/ri sebenarnya membantu diri sendiri, termasuk orang lain(bersedeqah), malah lebih penting lagi menyediakan bekalan serta mempermudah jalan sendiri untuk ke syurga : )

Percayalah...
"Allah Maha 'Adil"

0 ulasan:

Tentang Blog Ini

Satu usaha untuk menyebarkan maklumat dan memberi kefahaman khusus tentang Takaful atau Insurans berasaskan Islam serta menyelesaikan isu dan kekeliruan berkenaannya di samping menyediakan produk dan perkhidmatan yang berkaitan.

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP